Mindenki gondolom találkozott a Jófogás kabalával. 3 szpot ment tévében és online videómegosztokón. Az index főoldalra állandóra kikerültek, Facebook kilépések után is rendszeresen ebbe a videóba lehetett botlani. Valószínűleg 16-55 év közé volt targetálva a videó. Ezeken felül óriástáblákról is visszaköszön a bábu. Az, hogy a teljes 3-4 hónapja legalább futó több felvonásos kampány összesen mennyibe kerülhetett csak tippeim vannak de szinte biztos, hogy 9 számjegyű és nem hiszem, hogy egyessel kezdődik.

A kisfilm középpontjában álló vicces kabala telitalálat. A hangulata nagyon megkapó az anyagoknak és a poénok is ülnek. Mi rendszeresen énekelgetni is szoktuk a refrént, mert fülbemászó és mosolyogtató. Sok kis apróság teszi az egész sorozatot emlékezetessé. Mikor a kabala a kis görbe ujjával felfelé mutat a jofogas.hu domain címre akkor eleinte mindig kitört a röhögés belőlem. Összegezve a kisfilm, a célt és az üzenetet nem beleszámítva csillagos ötös. Ennek ellenére hiába a kedvenc kampányom ugyanúgy az aprod.hut használom. Ennek egyszerű az oka több hirdetés van fent, google keresőben előrébb dobja ki a kulcsszavaikat, mint a konkurensekét, több egyedi látogatója is van és nem mellékesen a design és a használhatóság is mellette szól. Ezek után felmerül a kérdés, hogy mi volt a reklám célja? A népszerűségén és a viccein kivül mást nem tud felmutatni. Nem hangzik el, hogy miért is ott hirdessek? Ők a legnagyobbak? Náluk van a legtöbb gazdát cserélt termék? Többféle termék van náluk, mint másoknál? Legalább futna valamilyen promoció, ahol a friss regisztrálók között kisorsolnak valamit, például a 100 kisorsoltnak a jofogason vásárolt termékének az árát.
Maga a kabala segített a termékismertséget országosra bővíteni, de mostmár tovább kellene lépni az oldal keresőoptimalizálása irányába, hogy ne az aprod után legyenek 4-5 helyezésekkel a fontos kulcsszavakra. Indokolt lehet a jövőben masszív ppc alapú kampányokat indítani, hogy felduzzasszák a hirdetések számát és ezáltal az oldalt hasznosabbá tegyék a felhasználók számára. Adwordsön, etargeten, ctnetworknél és a netadclicknél forintokért lehet látogatásokat vásárolni, akik egy jó promoció hatására ott tudnának maradni az oldalon, mint visszatérő hirdetők.
Az aprod.hu kampányaiban nincsen semmi kreativitás, de az erős taktikai üzenettel a 15 MFt-os ajándéklakással kézzelfogható előnyt tud kínálni a sok tízmillió forinton elért potenciális hirdetőknek. Sőt azon túl, hogy rá tud licitálni a jofogas ajánlatára (nem létező), még egy másik piaci szereplő az ingatlan.com egyedi látogatóit is megcélozza. Lehet, hogy a jofogas.hu oldal is futtat valamilyen promociót, de az akkor az észlelt 5-6 kreatívon nem volt megtalálható.
Talán most az expressz.hu felvásárlásával le tudják hagyni a konkurenseket és el tudják érni, hogy végre a kedvenc kampányom oldalát használhassam:)
Sok sikert hozzá, szurkolok!