Futnak a kereskedelmi csatornákon ezek a sztárcsináló műsorok, ahol a tévék az előző "sztár" generáció hóhérait marketingelik. Mindenki ismeri őket. Legviccesebb eleme ezeknek a műsoroknak a zsűri előre betanult monológjai. Némely zsűritag még a boci boci tarkát sem tudja elszolmizálni, mégis igazi megmondó ember szerepében tetszeleg, miután otthon órákon át gyakorolta a tükörben, hogy lehet keményebb hanglejtéssel kimondani a fosrakás szót. A pilot tehetségkutató óta, egyet sem láttam de mégis hellyel-közzel tudom kik szerepelnek benne. Azóta lett a Megasztárnak klónja külföldi licencet vásárolva, aztán a klónnak is lett klónja, az egyes klónnak aztán mutációja és így tovább. Már nem tudom követni. 4-5 variáció a témára biztosan volt, hozzáadott érték nélkül természetesen. Mégis már a halálos iramban számozásával konkurálnak, mert van rá piaci igény. Ennek a motorja megfejthetetlen a számomra, de létezik és elég komoly nyomaték leadására képes. Csak úgy röpködnek a sharek, AMR-ek és egyéb mutatók a kereskedelmi csatornák tukmálós embereinek ppt-jeiben. Médiaügynökségeknél már be is lett árazva *2-vel a hirdető mammutoknak, hogy a különbözet fele visszavándoroljon a multi döntéshozójának zsebébe. Elég magas oktánszámú üzemanyag ebbe a motorba az biztos.

Jól jár a döntéshozó, jól jár az ügynökség, mert olyan haszontalan szolgáltatásokat tud értékesíteni, mint médiavásárlás és médiatervezés, jól jár a csatorna, mert fogynak a reklámhelyei és jól járnak a "tehetségek", mert 1 évig Magyarország tiszteletbeli királyaivá koronázza őket a média. A kereskedelmi csatornákra ráerősítenek a bulvárújságok, a road-showk és máris kész a rövidtávon szavatos médiatermék. Használják, rágják, aztán ha ízetlen lesz kiköpik.

Már senki nem akar egy gyárban futószalag mellett hasznos, termelő tevékenységet végezni, mert ezt a piac erősen alulértékeli. Mindenki sztár, celeb és médiacsótány akar lenni. Délben kelni, havi 8 fellépéssel 1 mill körül találni, nem egy taszító opció. A látványos és könnyű út minden vidéki falucska szélén és betondzsungel mélyén kívánatos jelenség.A hibásak azonban nem ők, hanem az akinek igénye van erre és érdeklődést mutat. A kiosztott több, mint 1000 AGB távirányítót,

aki ide klattyintja, máris beírt egy piros pontot a wannabe tehetségek naplójába. Aki a youtube-on +1 megtekintést generál a videóik alá, az szintén hibás, mert növeli a videó birtokosának médiaértékét. Aki az origon inkább ide kattint, mint egy sport vagy gazdasági hírre az szintén egyedi megtekintéseket generál a tartalom alá, ami értékesíthető a kihelyezett bannereken keresztül. A legnagyobb hibás pedig az, aki exhibicionista, munkakerülőkre küldi az smst ahelyett, hogy beteg gyerekeknek adná.

De még a dél-hortobágyi kéttökű barázdabillegető megmentése is nemesebb cél, mint 5-10 embernek 1 évre a blikk címlapon bérelni állandó és ingyenes hirdetési felületet.

A hír is egy szolgáltatás, amit a kereslet és kínálat határoz meg. Arról van hír, amire van igény, csak az jelenik meg a médiában, ami a hírfogyasztókon keresztül eladható. Egy hirdető a médián keresztül a néző/olvasó/hallgató közönségét vásárolja meg kilóra. Legyünk tudatosak! Ne kapcsoljunk oda ezekre a tehetségkutatókra, ne kattintsuk le a híreket róluk, inkább keressünk értékesebb tartalmat, ne menjünk el roadshow-ra és ne küldjünk smst.

Egy javaslat, erősen rajongó típusú embereknek akik szeretnek másokat a magasba emelni: fordítsák ezt az energiát saját életük rendbetételére vagy javítására és a saját céljaikért tegyenek meg mindent, ahelyett, hogy mások álmait váltanák valóra. Ne elégedjenek meg azzal ami van, hanem tűzzenek ki magasabb célokat és azért tegyenek meg mindent. Ne nézzék a sportot, hanem sportoljanak, ne nézzék a valóságshow-kat, hanem találkozzanak és szórakozzanak a barátaikkal, ne szavazzanak mások sikeréért, hanem adakozzák el azt a pénzt, ne foglalkozzanak mögöttes tartalom nélküli médiahulladékokkal, akikről azt sem tudják mi a SZAKMÁJUK/FOGLALKOZÁSUK, hanem foglalkozzanak a saját életükkel. Az élteti a médiaszennyet aki nem is él igazán. Élni egész jó érzés. Jobb, mint nézni más, hogy csinálja. Túlzásokba nem akarok esni, nem sátántól való dolog ez csak a médiafogyasztás minősíti a fogyasztót. Az vagy de legalábbis azzá leszel amit megeszel. Én sem csak a bibliát olvasom és néha klasszikus zenén kívül hallgatok mást is.